Elektronická schránka pre s.r.o. – jednoduchý návod
Ako konateľ s.r.o. ste už určite počuli o povinnosti aktivovania elektronickej schránky pre s.r.o. od 01.07.2017. V praxi to znamená, že úradné zásielky nebudú doručované klasickou poštou, ale elektronicky, avšak s rovnakým právnym účinkom. Elektronická schránka je zriaďovaná Úrado vlády automaticky pre všetkých občanov dňom dovŕšenia 18. roku života a pre podnikateľov a právnické osoby dňom založenia spoločnosti. Povinnosť aktivácie elektronických schránok na doručovanie úradných zásielok majú len právnické osoby zapísané v Obchodnom registri, ostatní si ju však môžu zriadiť dobrovoľne (viac zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci, resp. Zákon o e-Governmente ). Takže ako na to?
Potrebujeme:
- občiansky preukaz s čipom
- bezpečnostný osobný kód BOK
- čítačku kariet
- softvér eID klient – bezplatne na slovensko.sk, ktorý je potrebné nainštalovať pred prvým prihlásením (na stiahnutie tu: eID klient )
Prihlásenie do elektronickej schránky:
- občiansky preukaz zasuniete do čítačky kariet a tú zasuniete do PC, na čítačke sa rozsvieti zelené svetielko
- na monitore sa otvorí okno eID klient s požiadavkou zadania BOK kódu (ten ste si zvolili pri vybavovaní OP), po zadaní kódu sa okno zatvorí
- otvorte stránku: slovensko.sk najlepšie prostredníctvom prehliadača Internet Explorer
- v pravom hornom rohu kliknúť na okienko „prihlásiť sa na portál“, zadať kód BOK, otvorí sa stránka „Výber subjektu pre prihlásenie“ – vyberiete subjekt, pre prihlásenie, čiže Vy, alebo Vaša firma a kliknete na „pokračovať“
- v pravom hornom rohu kliknete na „Zobraziť elektronickú schránku“ a otvorí sa schránka na doručovanie úradných zásielok
Ako poveriť inú osobu disponovaním s elektronickou schránkou:
- v elektronickej schránke v pravom hornom rohu kliknúť na ozubené koliesko
- vľavo hore kliknúť na „Vytvorenie žiadosti“
- kliknete na niektorú z možností „Udelenie oprávnenia fyzickej osobe“, resp. „Udelenie oprávnenia podnikateľovi“, vyplníte údaje a kliknete na “pridať“
- do elektronickej schránky Vám bude doručená správa o pridelení disponovania
Ešte zopár dôležitých informácií:
- doručovanie do elektronickej schránky má rovnaký právny účinok ako doručovanie klasickou poštou a zásielky sa považujú za doručené aj keď si ich neprečítate
- schránku je potrebné pravidelne kontrolovať, resp. je vhodné nastaviť si notifikácie o doručení zásielky (napr. na súkromný mail)
- elektronická zásielka, ktorá nie je určená do vlastných rúk sa považuje za doručenú deň bezprostredne nasledujúci po uložení elektronickej úradnej správy
- elektronická zásielka s doručením do vlastných rúk sa považuje za doručenú kliknutím na elektronickú doručenku, alebo uplynutím 15 dňovej úložnej lehoty, ktorá začína plynúť deň nasledujúci po dni doručenie do schránky
- elektronická zásielka určená pre orgán verejnej moci sa považuje za doručenú okamihom jej doručenia do elektronickej schránky
Veľa šťastia.
Mgr. Martina Macejová
Tím sroportal.
-
Konateľ v s.r.o. a odvody v roku 2018
Konateľ v s.r.o. a odvody v roku 2018 Vážení klienti, dovoľte, aby sme Vás v nasledujúcom blogu informovali…
-
Registračná pokladnica od 01.04.2015
Registračná pokladnica od 01.04.2015 Odo dňa 01.04.2015 nadobúda účinnosť novela zákona č. 89/2008 Z….
-
Elektronická schránka pre s.r.o.
Elektronická schránka pre s.r.o. – jednoduchý návod Ako konateľ s.r.o. ste už určite počuli…